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Masatoshi Takahashi is responsible for Cognizant Japan’s insurance consulting practice. For more than twenty years, he has specialized in technology-driven business process improvement projects, with a focus on life insurance and financial institutions in Japan and abroad. |
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大手金融機関、外資系ソフトウエア会社を経て、外資系コンサルティング会社に入社。 |
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サントッシュ・トーマス氏は、Cognizant Global Growth Marketsの代表取締役。 グローバルIT業界で20年以上の経験を持つキーパーソンであり、これまで米国、ヨーロッパ、アジア太平洋地域における市場開拓やアカウントマネージメント、セールス&オペレーションなど、さまざまな領域において多くの役割を担ってきた。 コグニザント入社前は、Informix社とHP社において要職を歴任。 学士号(電子工学)取得。インドのXLRIにてMBAを取得。現在はアムステルダム在住。 |
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Santosh Thomas is President, Global Growth Markets at Cognizant. In this role, Santosh oversees corporate strategy and all operations in EMEA, APAC and LATAM to develop these markets, enhance client relationships, and manage field operations and delivery to ensure that the organization is well positioned to meet business demands. Santosh has been with Cognizant since 1999. An industry stalwart, Santosh brings with him over 20 years of experience in the Global IT industry and has played various roles in market development, account management, operations and sales in the US, Europe and APAC. Prior to Cognizant, Santosh held various key positions in Informix and HP. Santosh has a bachelor’s degree in electronics engineering. He obtained his MBA from XLRI, India. He is currently based in Amsterdam. |
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2007年コグニザント入社。2008年4月にコグニザントジャパン株式会社を設立。代表取締役社長として、国内における営業・マーケティング・デリバリー活動全般を統括。IT業界での活躍は20年以上にわたり、アップル、サンマイクロシステムズ、EDSにおいて国内営業とマーケティングのマネージメントなど幅広い経験と中国やインドのオフショア活用に豊富な経験を持つ。慶應義塾大学商学部卒業。 |
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リサーチ・アドバイザリー、リーダーシップ、マネージメント、マーケティング、オペレーションおよびプラニングに16年以上の経験を持つエキスパート。市場開拓やトップレベルの経営陣との関係構築、ブランド戦略の策定およびブランド認知度の向上に従事し、多くの企業のビジネスを支援している。テクノロジーに関する見解を多くの著名出版物で発表しており、国内外のカンファレンスでは基調講演を行う機会も多い。 急速に変化を続ける世界において、想像できない事態を常に想定しながら、絶好の機会を見逃がさずに、その機会をいかに活用するべきか?その方法をビジネスリーダーに伝えることを自身の使命としている。既成概念を疑い、ビジネスのあらゆる原則を見直しながら、デジタルの優位性を証明する独自の手法でビジネスリーダーに大きな影響を与えている。 専門領域:リーダーシップ、問題解決、カタリスト、講演、起業、人材管理、ビジネス成長戦略研究、トップレベルの経営陣との関係構築、戦略プラニングと分析、演説法、クロスファンクショナル・コラボレーション、起業家の思考法、アジア市場、マーケティング |
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国内のITサービス、およびビジネスサービス(ビジネスコンサルティング、ビジネスプロセスアウトソーシング)の市場規模予測、ベンダー競合分析、ユーザー動向分析などの調査を専門領域とする。加えて、デジタルトランスフォーメーション推進にあたっての企業の組織体制、人材育成、ベンダー選定に関する調査実績も多く、調査レポートや講演などを通じて情報発信を行っている。 IDC Japan入社前は、国内ITベンダーにて海外営業、マーケティング、ブランドマネジメントに携わった。 専門の分野/テーマ |
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大阪大学大学院基礎工学研究科システム創成専攻教授・ATR石黒浩特別研究所客員所長(ATRフェロー)。2017年から大阪大学栄誉教授。工学博士。社会で活動できる知的システムを持ったロボットの実現を目指し、これまでにヒューマノイドやアンドロイド、自身のコピーロボットであるジェミノイドなど多数のロボットを開発。 2011年大阪文化賞(大阪府・大阪市)受賞。2015年文部科学大臣表彰受賞およびシェイク・ムハンマド・ビン・ラーシド・アール・マクトゥーム知識賞受賞。最先端のロボット研究者として世界的に注目されている。 |
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Tomoaki Takeuchi joined Cognizant Technology Solutions in the year 2007. He established Cognizant Japan in Apr 2008 and became the Representative Director and President of the Company and took control of all the activities such as business / marketing / delivery within Japan. Before joining Cognizant, he had around 20 years of experience in the IT field and was in-charge of the business and marketing management within Japan in Apple, Sun Microsystems and EDS. He possess abundant experience in the offshore activities of India and China. He specialized in International management study in the department of commerce from Keio University. |
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Hiroshi Ishiguro (M’) received a D.Eng. in systems engineering from the Osaka University, Japan in 1991. His research interests include distributed sensor systems, interactive robotics, and android science. He has published more than 300 papers in major journals and conferences, such as Robotics Research and IEEE PAMI. On the other hand, he has developed many humanoids and androids, called Robovie, Repliee, Geminoid, Telenoid, and Elfoid. These robots have been reported many times by major media, such as Discovery channel, NHK, and BBC. He has also received the best humanoid award four times in RoboCup. In 2011, he won the Osaka Cultural Award presented by the Osaka Prefectural Government and the Osaka City Government for his great contribution to the advancement of culture in Osaka. In 2015, he received the Prize for Science and Technology (Research Category) by the Minister of Education, Culture, Sports, Science and Technology (MEXT). He was also awarded the Sheikh Mohammed Bin Rashid Al Maktoum Knowledge Award in Dubai in 2015. |
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Yukiharu Yorifuji is Group Director for IDC’s Japan IT Services, Communications and IPDS Research Group. In this role, Yorifuji oversees the management of four IDC Japan continuous intelligence services (CISs) including Japan Services (and its subsets – Japan IT Services Opportunities and Contenders and Japan Outsourcing), Japan Services Market Transformation. Yorifuji’s primary responsibility includes the analysis of market trends and dynamics, vendor competitive landscape, and user demand of the Japan IT services and business services industry. In addition, he is also engaged in the research of enterprises’ organization, talent management, and selection of the partners in Digital Transformation era, and introduces these results via reports and presentations. He has over 25 years experience in the IT industry in various roles including sales, marketing, and market analyst. Prior to joining IDC Japan, Yorifuji worked for a local consulting firm responsible for strategic projects including new business planning, corporate governance, and financial strategy for large companies. He also worked for Fujitsu where he was involved in international sales, marketing, and brand management. He holds a BA from Department of Social Science and MBA from International Corporate Strategy, from Hitotsubashi University, Japan. |
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With over 16 years of experience in research advisory, leadership, management, marketing, operations and planning, Manish has helped companies create new markets, build relationships with C-level executives, develop brand strategy and positioning, win new logos, and grow the business. Manish’s views on technology have been featured in leading publications. He is a frequent keynote speaker at national and international conferences. Manish’s mission is to assist business leaders to identify and capitalize on the incredibly powerful new opportunities by thinking the unthinkable in this fast-changing world. He has been recognized for influencing and changing the way senior executives think about and prioritize digital by challenging the status quo and reappraising every underlying principle of their business. Manish’s competencies include: Thought Leadership; Problem-Solving; Catalyst; Story-Teller; Establishing, People Management; Growing and Scaling a Business; C-Level Relationship Building; Strategic Planning & Analysis; Public Speaking; Cross-Functional Collaboration; Entrepreneurial Mindset; Strong Asia Pacific Knowledge; Marketing. |
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グループディレクターとして、ソフトウェア/情報セキュリティ市場とIT支出に関する調査を統括。また、専門分野としてコミュニケーションをベースとしたソーシャルビジネス市場やユニファイドコミュニケーション(UC)/ コラボレーション市場などの通信分野、CRM / デジタルマーケティング / デジタルコンテンツ市場などのフロントエンドアプリケーション市場、およびビッグデータ、コグニティブ / AIシステム市場などのデジタルトランスフォーメーションにも跨った調査を実施している。 マルチメディア多重化装置、マルチメディアLANの研究開発からキャリアをスタート、後に多重化装置、パケット交換システム、PBXのシステムエンジニアとして、一般企業、通信事業者へのネットワークシステム設計と導入に携わる。その後、交換機、ルーターなどのネットワーク製品全般の商品企画 / マーケティングおよび海外ベンダーとのアライアンス業務を歴任。また、6年にわたり海外ビジネス立ち上げを管理し、コンシューマー向けルーター、セキュリティソフトウェア、CATVシステム / ケーブルモデムのビジネスユニット運営責任者として、営業マネジメント、オペレーション管理、財務管理など幅広く担当した。IDC入社の直前は、MFP向けグローバルドキュメントソリューション/サービスの商品企画およびマーケティングの管理を担当。 専門の分野/テーマ |
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Takashi Manabe is the Group Director of Software & Security and IT Spending research teams in IDC Japan. Mr Manabe’s primary responsibility includes the analysis of the dynamics and trends, vendor strategies, and market sizing/modeling of Japan’s enterprise applications and IT security market, and IT spending. He also covers primary area of Unified Communications in Japan, including IP Telephony equipment, IP Contact Center Systems market, IP Conference systems market, Enterprise Mobility system and Messaging/Presence Management system. Before joining IDC, Mr. Manabe worked at Toshiba Corporation, Toshiba America Information Systems, Inc., and Toshiba TEC Corporation. 25 years his experience in the communications market, Mr. Manabe started his business as a system engineer for PBX/enterprise data communications equipment in Toshiba Corporation. He was also act as product planning and marketing manager for communication equipment. He also acted as business planning, business management in Toshiba America’s age for cable TV Internet business in the enterprise and consumer communication market. Just prior to join IDC, Mr. Manabe worked at Toshiba TEC Corporation, for document solution such like MFP remote management system, as product planning manager. Mr.Manabe graduate of Muroran Institute of Technology, Japan, holds a Master Degree of Electronic Engineering. He also holds a Bachelor degree in Computer Managed Machinery Systems from Muroran Institute of Technology. |
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